Posts

Dag 11 - It's my birthday!

Afbeelding
It's my birthday! 26 jaar jong, maar ik zie de 30 nu wel steeds dichter bij komen haha. Via WhatsApp en Facebook zijn al veel felicitaties binnen gekomen, ook gisteravond kreeg ik al wat zangkunsten op film/audio toegestuurd want daar was het natuurlijk al 12uur geweest! We ontbijten met croissantjes en maken ons dan klaar om te gaan kayakken op Shingle Creek, op 20 minuutjes afstand van het huis. Dit regional park ligt pal aan de drukke US-192, maar daar merk je op het water bijna niets meer van. We huren de Kayaks voor 2 uur en gaan onderweg. De vorige keren dat Ronald & ik in Florida zijn gaan kayakken, was dat op super helder water waar je precies kon zien wat er onder je gebeurde. Dit water is heel bruin & troebel, je ziet dus niet wat er onder je door zwemt! Dat vind ik wel even spannend.. Zeker als er op de route in de verte een slang met z'n kop sen eind boven water zien zwemmen, we keren toch liever even om haha. Op de terugweg van de tweede helft van de route

Dag 9 & dag 10 - Zon, regen & gewoon vakantie

Dinsdag & woensdag vieren we vakantie, want daarvoor waren we hier! Dinsdag werd flink regen voorspeld, maar overdag zien we alleen maar zon! We vermaken ons in het zwembad en naast het zwembad met een boek. Aan het begin van de avond begeven we ons naar Chili's om weer eens buiten de deur te eten. Sofie kiest voor zalm met rijst en broccoli, René gaat voor de baby back ribs en een gemarineerd kipfiletje, voor Ronald staan de ribs op het menu en ik kies een gemarineerd kipfiletje, ook met rijst en broccoli. Het smaakt allemaal prima! Als toetje kiezen we een Molton Chocolate Cake met Oreo to share, die we met z'n vieren binnen 5 minuten oplepelen haha, super lekker!! Na het eten rijden we richting Disney Springs, ook voor Ronald & mij de eerste keer nadat er flink is verbouwd. Het blijft super leuk om in de Disney sfeer rond te lopen zonder een park in te 'moeten'.  Het nieuwe gedeelte met winkels is erg mooi aangelegd, heel chique. Als we aan het einde van onze

Dag 8 - Bezoek van Emily, dus shoppen!

Vandaag hebben we Emily op bezoek, en flink! We hebben heel erg veel geluk gehad in Miami & Key West, daar hebben we op 2 buitjes op Key West na eigenlijk alleen maar zon gehad! Dat is daar op dit moment wel anders.. Onze dag vandaag bestaat uit lekker rustig opstaan, ontbijten en een bezoek aan de Florida Mall. Daar sla ik m'n slag bij Victoria's Secret; het bedrag dat daar van de creditcard wordt afgeschreven blijft een secret tussen Victoria en mij haha. We eten iets in de foodcourt en maken nog een paar winkelstops. Als we besluiten weer op 'huis' aan te gaan, regent het nog steeds. Ronald is zo lief om naar de auto te sprinten, zodat wij droog in kunnen stappen.  De rest van de dag staat er niet zoveel meer op de planning. We maken thuis wat te eten en vermaken ons met een boek of de televisie. See you later alligator 🐊!

Dag 7 - Van Fort Lauderdale naar Sandy Ridge

Afbeelding
Zondag staan we op ons gemak op, Sofie gaat nog een rondje hardlopen, waarna we gaan ontbijten. Na het ontbijt pakken we onze spullen bij elkaar, checken uit en vertrekken we richting Davenport. We kunnen 'pas' om 16u het huis in, dus we hebben alle tijd. Onderweg hebben we al veel bezoek van Emily, ook in de Sunshine State kan het flink regenen! Als we bijna bij het huis zijn, is het nog te vroeg om naar binnen te mogen. Dus stellen we de navigatie in op de Nike Clearance Store. Tegen de tijd dat we daar klaar zijn is het kwart voor 4 en mogen we dus bijna het huis in! We rijden naar de Walmart die bij de Clearance Store in de buurt ligt en slaan nu wat groter in. We hebben nu tenslotte bijna 2 weken dezelfde plek! Bier, wijn, brood, beleg, spullen voor een salade, pizza en zo nog meer! Als we het huis is mogen, vliegen we in ons enthousiasme alle kamers door. We verdelen de kamer en zetten alle spullen op hun juiste plek.  Dan zwengelen we de oven aan, gooien de pizza's e

Dag 6 - Van Key West naar Fort Lauderdale

Zaterdag staan we op tijd op zodat we na het ontbijt uit kunnen checken en richting Fort Lauderdale kunnen rijden. We hebben het super fijn gehad in dit hotel, NYAH is echt een aanrader als je ooit naar Key West gaat! Misschien komen we hier zelf ook nog wel eens terug :). We willen kijken of we op Key Largo in het John Pennekamp Coral Reef State Park kunnen snorkelen met Sundiver Snorkeling Tours. Ik heb voor de boot van 12u een plekje voor ons 'gereserveerd'; niet betaald, maar wel laten weten dat we graag mee willen. Onderweg naar het vaste land is het alleen étg druk, en om 'onze' plek op de boot te krijgen, moeten we er uiterlijk 11uur zijn. Dit halen we jammer genoeg niet meer. We besluiten om wel het State Park in te gaan en op eigen houtje de zee een beetje te verkennen. Als we na ruim 3 uur bij het park aankomen, betalen we $10 en rijden we naar binnen op zoek naar een parkeerplek. Op zoek, en nog meer op zoek, en nog meer op zoek.. Tsjah, die plek is er dus ni

Dag 5 - Fort Zachary Taylor State Park

Afbeelding
We doen vandaag een nieuwe poging om Fort Zachary Taylor State Park te zoeken, maar deze keer met de auto. We volgen de navigatie, die ons naar het punt brengt waar we gisteren stuk liepen. De navigatie brengt ons wel verder, we blijken er maar 5 minuten lopen vanaf te zijn geweest op de splitsing waar we gisteren de verkeerde weg kozen! We betalen $8 en rijden het park in. We parkeren de auto en lopen richting het Fort. We maken er een rondje, bekijken de kanonnen, de ruimte waar ze aten en een ruimte met een paar verdwaalde bedden. Als we het gezien hebben, lopen we terug naar de auto en rijden we als echte luie Amerikanen naar de parkeerplaats voor het strand 150m verderop. Het strand is ideaal; tot de rand van het strand is een klein 'bosje' waar verspreid picknicktafels staan. Zo kun je kiezen of je in de schaduw wil zitten, of dat je liever op het strand ligt. Ronald, René & Sofie duiken gelijk de zee in. Het water is lekker warm! Ik blijf bij de spullen aan de pickni

Dag 4 - Key West verkennen

Vandaag is het ons plan om na het ontbijt richting Fort Zachary Taylor State Park te lopen om bij het Fort en eventueel bij het strand te kijken. Eerst lopen we naar de Ron John Surf Shop waar ik een rugzak koop, aangezien mijn tasje al snel begint te snijden in m'n schouders door de dunne bandjes. Alles overgeheveld en onderweg naar het State Park! Denken we.. Het eerste stuk van de route lopen we prima, ondanks de hitte. Het laatste stuk zijn ze echter aan de weg bezig en kunnen we op Google maps niet meer zo goed zien welke kant we op moeten. Uiteindelijk hebben we het opgegeven en zijn we een beetje oververhit terug naar het hotel gelopen. Daar we koelen we even af en plonzen we even in het zwembad. Als we weer een beetje op temperatuur zijn, rijden we naar de Publix om onze voorraad drankjes en snacks aan te vullen. Voor het avondeten nemen we salades en vers belegde broodjes mee.  We glippen ook even de Ross Dress for Less binnen, waar we niet met lege handen uit komen! In de